fbpx

Magusahõnguline reis Fazeri kommivabrikusse

Postitatud kategoorias:

Uudised

Sügisesel koolivaheajal, 25. oktoobril käisid soovijad Antsla ja Otepää Gümnaasiumist Soomes. Külastati Soome Panga Rahamuuseumit, uhket akvaariumite kompleksi Sealife’i, Fazeri kommitehast, Flamingo veeparki, Jumbo kaubanduskeskust ning käidi vaatamas ka Sibeliuse monumenti.

Sõitsime laevaga Tallinnast Helsingisse, kus kõigepealt läksime Rahamuuseumisse. Seal sai tutvuda raha ajaloo ja Soome keskpanga tegevusega. Lugesime ka tuntud  trepiastmeid Senati väljakul ning kuulsime lühiülevaadet Soome ja Helsingi ajaloost.

Järgnevalt saime uudistada põnevaid mereelanikke Sealife’i akvaariumites. Uurides erinevaid kalu ja muid elukaid, sai ennast tunda nagu meres. Näha sai meduuse, magavaid merihobukesi, mitte nii õudseid piraajasid, värvilisi meritähti, eksootilisi konnasid ja palju teisi mereloomi. Pärast põnevat ringkäiku võis külastada poodi, kus müüdi Sealife’i-teemalisi suveniire ja maiustusi.

Reisi tipphetk oli mõistagi Fazeri tehas. Juba bussist väljudes oli tunda isuäratavaid aroome. Kõigepealt vaatasime tehase ajalugu tutvustavat lühifilmi. Seejärel tutvustati meile taimi, mida nad ise kasvatavad, näiteks kakaooad, sidrunid, apelsinid, ananassid ja banaanid. Järgmiseks proovisime huvitavat mängu, kus pidi ise panema kokku tervisliku eine. Meile näidati, milline näeb välja ja kuidas töötab šokolaadiprinter. Edasi saime virtuaalsete prillidega vaadata, kuidas tooted tehases valmivad. Saime maitsta paljusid Fazeri komme ja batoone ning proovida mentooli. Tehases oli ka pood, kust sai kõike kaasa osta ning kus leidus ka kaupa, mida Eestis ei müüda. Lahkudes saime kaasa ka väikesed kingitused.

Soovijad said minna veeparki Flamingo. Seal olid led-valgustustega veetorud, hüppelauad, saunad, mullivannid ning suurte ja väikeste basseinid. Teised, kes veeparki ei läinud, said veeta aega kaubanduskeskuses Jumbo. Tagasiteel vaatasime veel kuulsa helilooja Jean Sibeliuse monumenti.

Reis oli väga tore ja huvitav, seltskond oli meeldiv, sai uusi sõpru. Tagasiteel oli tormine meri ja Tallinna jõudes oli esimene lumi maas.

Eliise Palmiste ja Linda Piirimäe (7. a klassi reisisellid)