Oktoober oli meie koolis võõrkeelte kuu. Selle aja jooksul tehti tundides erinevaid huvitavaid tegevusi ning ka õpilased said võimaluse õpikute tagant natukeseks pääseda.
Läbiv teema oli meedia, mis pakkus erinevaid võimalusi muuta tunnid põnevamaks.
Inglise keele klassid valmistasid võõrkeelte tundides keeleplakateid, mis nüüd koridore ehivad. Fookuses olid keeled, mille kohta palju ei teata (seega mitte inglise, vene, saksa, hispaania, prantsuse jne) ja mitte ainult Euroopa keeled, vaid maailmas üldiselt. Plakatidel oli keele nimi, kus räägitakse, mõni sõna/väljend, võimalusel pildid.
Inglise keele tundides tehti lisaks plakatitele ka briti viipekeele töötuba, mängiti Kahoote ja Linguini lauamängu, uuriti lähemalt Inglismaad, 3. ja 4.kl õpilased vaatasid erinevaid inglisekeelseid multikaid, tegid nende põhjal joonistusi. 8a õpilased tegid rühmades lühikesi reklaame. Õpilastel on väga elav fantaasia, rohkem on vaja teadmisi, kuidas videosid filmida, neid kokku monteerida.
Gümnaasiumi õpilastele jäeti keerulisemad, aga siiski keeltega seotud teemad, nt keelte perekonnad ja rühmad, isolaatkeeled, “elluäratatud” keeled, keeleõppestrateegiad, mitmekeelsuse kasu mõistusele/ajule/õppimisele, mitmekeelsuse kasu töö leidmisel/majandusele, rahvusvahelised tähestikud ja kirjasüsteemid, tehnoloogia mõju keeleõppele, tuntud sõnad ja väljendid eri keeltes, keelte areng ajas.
Vene keele tundides tegid põhikooli õpilased plakateid Põhja-ja Lääne Aafrika keeltest: hausa, amhara, oromo, joruba, eve, kanuri ja tigrinja keeled. Lisaks otsiti internetist infot ühe loosiga saadud vene nime kohta, tehti sellest infoplakati ja esitleti tunnis ning vaadati multikat “Ahvikesed”, mille põhjal tehtud plakat on vene keele klassi juures seinal, multikast otsiti erinevaid sõnu ning tõlgiti tahvelarvuti abil teistesse keeltesse. 11. klass tegi vaadatud filmi “Briljantkäsi” põhjal välja kirjutatud väljenditega oma väikese filmiklipi.
10. klassi II rühm otsis internetist 14. oktoobri uudise, pealkirjastas selle sisu järgi, otsis sobiva pildi ja tõlkis vähemalt kolme tema jaoks huvitavasse võõrkeelde. 9. klassid otsisid samuti uudise internetist, töötasid selle läbi ja koostasid ristsõna uudise kohta. Järgmises tunnis ristsõnad lahendati.
Saksa keeles korraldati 3. oktoobril Saksamaa aastapäeva infotund, lisaks tehti võõrkeelte kuu raames Oktoberfesti teematunnid, 7. klass otsis erinevaid huvitavaid fakte saksa keele kohta ja gümnaasiumiastmes tehti plakateid pikimate sõnadega võõrkeeltest ning uuriti Saksamaa dialekte.
Võõrkeelte kuu teemast haarasid kinni ka bioloogia ja keemia õpetajad, kes kasutasid võimalust korraldada näitus võõrkeelsete perioodilisustabelitega ja taimede/loomade ladinakeelsete nimetustega.
Võõrkeelte õpetajad