Kohtumine spetsialistiga Ravimiametist

Postitatud kategoorias:

Uudised

Autor:

Neljapäeval, 2. oktoobril käis 10. klassi keemiatunnis külas ravimiohutuse osakonna spetsialist Katrin Kurvits Ravimiametist. Saime uusi teadmisi noortele seni üsna võõrast maailmast- ravimite arendusest, kasutamisest ja nendega seotud ohtudest. Saime teada, et ravim on aine haiguste ennetamiseks või raviks. Ravimite arendus on aastatepikkune ja rangelt kontrollitud protsess, kus iga etapp peab läbima teadusliku hindamise. Lõpuks saadakse ravimiluba Ravimiametist.
  Ravimite kohta liigub palju väärinfot, seega tuleb usaldada ametlikke allikaid. Ravimiameti õppevideod annavad noortele olulised baasteadmised. Näiteks ravimeid ei tohi hoida vannitoas, sest niiskus vähendab ravitoimet. Nende müügikuulutusi ei tohi sotsiaalmeedias reklaamida, neid võib osta apteegist või seaduslikust internetiapteegist.
    Saime teada ka levinumatest dopinguainetest, mida sportlased kasutavad jõu, vastupidavuse või taastumise kiirendamiseks. Näiteks testosteroon, kasvuhormoon ja teatud astmaravimid. Enne ravimi tarvitamist peab sportlane veenduma, kas see on lubatud. Samuti tuleb ravimeid  õigesti utiliseerida, neid ei tohi visata prügikasti ega kanalisatsiooni. Ravimijääkidel on suur mõju vee-elustikule, kaladele ja kahepaiksetele. Igal aastal jõuab Läänemerre ligikaudu 2200 tonni ravimijääke. Aegunud ravimid tuleb viia apteeki või jäätmejaama, kus need hävitatakse ohutult kõrgel kuumusel.
    Spetsialist rääkis, et Eesti ravimitööstus on üsna väike ning suurem osa ravimeid tuleb sisse Aasiast, kuid kõigile kehtivad ühtsed Euroopa nõuded. Meie jaoks kõige huvitavamaks faktiks osutus eestimaalaste ravimikasutus 2024. aasta seisuga, mil kokku müüdi 33 934 606 ravimi pakendit.
  Õpilased tänavad Ravimiameti spetsalisti Katrin Kurvitsat, kes leidis aega meiega kohtumiseks. Saime palju uusi teadmisi ravimite maailmast, mis aitab meil paremini mõista nende kasutamist ja ohutust. Hindame väga sellist võimalust õppida otse spetsialistilt.

Kärt Lubi, 10. klassi õpilane