10. oktoobril toimus Tartu Loodusmajas iga-aastane keskkonnauuringute võistluspäev, mis tõi kokku 7.–9. klasside õpilasi üle Eesti. Ürituse eesmärk oli innustada noori huvi tundma loodusteadustest ja pakkuda võimalust panna oma teadmisi ning oskusi proovile erinevates loodusega seotud ülesannetes.
Võistluspäeva korraldas Tartu Loodusmaja koostöös SA Tartu Keskkonnahariduse Keskusega, kes toetab noorte teadushuvi keskkonna vastu. Üritus kestis kella kümnest hommikul kuni kella neljani pärastlõunal ning pakkus noortele loodushuvilistele kuus tundi täis avastusi, õppimist ja põnevaid väljakutseid. Kokku osales 30 kaheliikmelist võistkonda erinevatest Eesti koolidest.
Päev oli üles ehitatud erinevatest praktilistest ja teadmisi nõudvatest katsetest. Osalejad pidid lahendama erinevaid keskkonnauuringute-teemalisi ülesandeid, näiteks veeproovide analüüsimine, erinevate kivimite ja mineraalide tuvastamine ning andmete leidmine loodusmajas olevatelt infotahvlitelt. Suur tähelepanu oli pandud nii loovusele kui ka meeskonnatööle.
Üks meeldejäävamaid ja huvitavamaid ülesandeid oli merede tuvastamine nende soolsuse järgi. Selle käigus tuli maitsta erineva soolsusega soolalahuseid ja tuvastada, millise mere veega võiks olla tegemist. Ülesanne pakkus nii naljakaid kui ka harivaid hetki, mis nõudis tähelepanelikkust, teadmisi ja head meeskonnatööd.
Võistluspäeva jooksul said osalejad teada palju huvitavaid fakte loodusest. Üks meeldejäävaim teadmine meie jaoks oli see, et banaanipuu on rohttaim ning banaan on tegelikult mari. Sellised väikesed, aga meeldejäävad teadmised tegid ürituse huvitavaks ja rohkem harivaks.
Lisaks võistlusülesannetele said osalejad vabalt Tartu Loodusmajas ringi liikuda, tutvuda majas elavate loomadega ning avastada erinevaid soojade maade taimi. See andis võimaluse puhata, suhelda teiste koolide õpilastega ja jagada oma huvi looduse ja teaduse vastu teiste õpilastega.
Keskkonnauuringute võistluspäev Tartu Loodusmajas kujunes meeldejäävaks sündmuseks, mis ühendas teadmised, kogemused ja rõõmu õppimisest. Üritus näitas, et loodusteadused ei pea piirduma ainult klassiruumiga, vaid neid saab õppida ka katsetamise, koostöö tegemise ja avastamise kaudu.
Teele Uudeberg 9.a ja Adele Voolaid 9.b