Aprilli lõpus said 10. klassi õpilased klassijuhataja tunni raames ülesandeks mahuka rühmatöö. Eesmärgiks oli kahe nädala jooksul valmistuda lühinäidendi ettekandmiseks. Klass jagati kaheksaks erinevaks neljaliikmeliseks rühmaks, igal liikmel täitmiseks oma tähtis roll. Seitsmele rühmale jagati kätte lühinäidendi tekstid, millega tuli tööle asuda. Lisaks teksti õppimisele tuli rühmadel mõelda ka paiknemisele meie klassiruumi kujutletaval laval. Ühe rühma ülesandeks sai täita kohtunike roll, see tähendas kõikide tekstidega tutvumist, nende analüüsi ning ettekannete hindamiseks ettevalmistumist. Lisaks eelnevale pidi kohtunikest koosnev rühm jagama omavahel järgnevad olulised rollid: kriitik, optimist ja analüüsija.
Lühinäidendid on meeskonnatöö väike mudel – koos harjutatakse, lahendatakse probleeme, arvestatakse üksteisega, kuulatakse ja toetatakse. Töö lõpuks jagatakse ühist saavutust – esitust, mis sünnib ainult koostöös. Nagu teisteski rühmatöödes, ei õnnestunud ka selle ülesande puhul kõikidel rühmadel kaasata tegevusse kõiki liikmeid. Sellisel juhul tõttasid rühmale appi abivalmid klassikaaslased, kes spontaanselt lühinäidendisse kaasati.
Lühinäidendeid esitades täitus klassiruum rohke naeru ja kauakestvate aplausidega.
Uudisloo ja fotode autor Marleen Maask