Tehnoloogiaõpetuse uue ainekava üks uutest teemadest on „Ideest teostuseni“. See tähendab, et õpilane kavandab, planeerib, teostab ja mõtestab tööprotsessi, ühendab praktilised oskused ja teoreetilised teadmised ning kasutab neid oma idee teostamiseks.
Käsitöö- ja tehnoloogiaõpetajad Ave ja Peeter tegid sooneutraalsete grupitöö-meetodil tunnid 7. klassidele. Eelduseks oli, et kevadiste seadeldiste projekti eelarve oleks nullilähedane ja kõik valmistatu on taaskasutatav või läheks metsa tagasi.
Õpilased alustasid ülesande täitmist metsast loodusmaterjali korjamisega, edasi tuli meisterdada kevadine seadeldis õue. Ülesande täitmise käigus õpiti uusi oskusi: oksakääride, kirve ja sae kasutamist, traadi keeramist ja nööri punumist ja loomulikult ka üksteisega koos töötamist. Valminud kevadisele seadeldisele tuli leida kooli õuealal sobiv koht ja paigaldada see ilmastikukindlalt oma kohale.
Munapühad või kevadpühad on looduse tärkamise aeg. Tuppa toodud pajuurvaoksad on samuti kuulunud ülestõusmispühade juurde. Tuppa tuuakse näiteks esimesi kevadlilli ning valmistatakse okstest ja samblast pesi, kuhu pannakse värvitud mune. Tutvustasime käsitöö tunnis neid vanu traditsioone meisterdades, mune värvides ja küpsetades. Nooremad õpilased valmistasid isetehtud paberist papjeemašee tehnikas nn suuri munakoori, mille sisse istutati kevadlilled. Pajuokstest punutud korvide tegemine oli raskem ülesanne, millega said hakkama gümnaasiumi loodusmaterjalide taaskasutuse kursuse õpilased.
Ave Kruusmaa, käsitöö õpetaja