Teadusnädal on suurepärane viis innustada õpilasi tegelema teadusega. See nädal näitas neile, kui palju põnevat on teaduse valdkonnas avastada. Läbi katsete ja õpitubade sai teadus lähedasemaks ja arusaadavamaks, julgustas õpilasi süvenema teaduslikesse küsimustesse ning arendama kriitilist mõtlemist ja loovust. Teadusnädalal toimusid mitmesugused töötoad, loengud ja eksperimendid, mis rikastasid koolipäevi ning avardasid õpilaste silmaringi.
Esimese klassi õpilased said valmistada teadusjäätist, maalida mullidega ning teada, et meelepete on tingitud valguse murdumisest.
Teise klassi õpilased meisterdasid sukeldujat, panid tööle laavalambi ning kogesid kunsti tegemist magneti abil.
Kolmandate klasside õpilased valmistasid õhupalliraketti, püüdsid keedumuna pudelisse saada ning said teada, et kromatograafia on üks viis erinevate ainete eraldamiseks.
Neljandate klasside õpilased meisterdasid õhupalliraketti, kirjutasid salatindi abil sõnumeid ning tätoveerisid banaani.
Lisaks erinevate katsete tegemisele said 1.-4. klasside õpilased teadmisi teadusfestivali kohta ning kuulasid, kuidas valmis teadustöö „Kaitsealuse sambliku päästmine“.
Viiendate ja kuuendate klasside poisid meisterdasid õhupallimootoriga autot ning tüdrukud püüdsid kõrrepillist helisid välja võluda. Kiiremad said ka katsetada, kuidas grilltikku õhupallist läbi lükata nii, et see katki ei läheks.
Kuuendate, seitsmendate ja kümnendate klasside õpilastel oli teadusnädala raames võimalus kuulata RMK looduskaitsespetsialisti Priit Voolaidi ettekannet kopsusamblikust.
7.-9. klasside õpilased ehitasid sidrunitest, kartulitest ja õuntest patarei, mõõtsid multimeetriga selle pinge ja panid ehitatud patarei abil LED-pirni põlema. 8.a/c väikeklassi õpilased ehitasid sidrunielementidest suurima patarei ning mõõtsid selle pingeks 13 V. 7b ja 8. klassid valmistasid punasest kapsast, hibiskusest ja sinililledest indikaatori ning testisid selle toimimist erinevates lahustes. Lisaks sellel ehitasid energiasalvesti, arvutasid mõõtmistulemuste abil kummipaela salvestunud potentsiaalse energia ja lennutasid selle abil kummikorki. Üheksandate klasside õpilased määrasid tärklisesisaldust erinevates toiduainetes ning eraldasid puuviljadest ja marjadest DNA-d. 10. klasside õpilased viisid läbi ioonidevahelisi reaktsioone. Reaktsiooni toimumist tuvastasid värvuse, sademe või gaasi tekke järgi. 11. klasside õpilased valmistasid etaanhappest ja propanoolist pirnilõhnalise estri. 7.-9. klasside töötubasid viisid läbi 11. klassi Teaduslabori õpilased.
Abiturientidel tuli õpitoas tuvastada etteantud seitsme erinevat värvi lahuse koostisosad. Lahuse värvi muutmiseks oli abiks punase kapsamahla indikaator ning põnevad katsetused viisid nii oodatud lõpptulemusteni kui ka uut värvi lahuste saamiseni.
Vahetundides kogesid õpilased kaarditrikkide abil seda, kuidas teadus ja maagia saavad koos eksisteerida. Teadusnädal oli ideaalne võimalus näidata, kuidas igapäevased ja lõbusad tegevused võivad olla täis teaduslikke avastusi ja õpikogemusi.
Aitäh kõikidele õpilastele, kes panustasid ja aitasid kaasa teadusnädala õnnestumisele.
õpetajad Tiie, Mariana ja Helen